Ik heb een tube antischimmelcrême van het Kruidvat die een aantal maanden over de datum is. Kan ik deze nog gebruiken?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
29.6K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als het een dichte verpakking is wel
Als ie open is zou ik het niet riskeren
rose
11 jaar geleden
Zolang er geen schimmel op zit...

Antwoorden (5)

Ja, ik denk het wel. Ik gebruikte overlaatst een zalf (2 jaar over datum) en deze werkte nog goed! Geen klachten of bijwerkingen mee gehad.

Nadien heb ik wel is een nieuwe tube zalf gekocht, en hier was resultaat natuurlijk iets beter mee.

Dus als ik jou was, zou ik gwn de zalf gebruiken ;). Indien het resultaat niet goed genoeg is of je er bijwerkingen mee krijgt, gwn een nieuwe tube kopen.

Veel suc6!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wees gewoon zeker en gebruik het niet meer.
Als de tube open is geweest, is het minder erg.
Is hij wel al open geweest zou ik het gewoon weggooien.

Toegevoegd na 6 uur:
Typfout 2de regel:
Als de tube NIET open is geweest, is het minder erg.
Excuses!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gezond verstand gebruiken. Gooi het eerste beetje uit het tuitje weg, en smeer dan wat op je hand en ruik er aan. Als het muf of vies ruikt, is het niet meer bruikbaar. Als het de gewone geur heeft, is het waarschijnlijk nog gewoon goed.
Als je het niet vertrouwt: weggooien. Niet voor een paar euro gaan knoeien.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Medicijnen over de adviesdatum altijd inleveren bij de apotheek. Ze kunnen een veranderde werking hebben. Gebruik hiervan is dus niet verstandig.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
de anti schimmelcreme van de kruidvat is een miconazolnitraat zalf. de richtlijnen schrijven voor dat elke zalf na opening maar een maand houdbaar is en uiteraard heeft elke zalf een eigen houdbaarheidsdatum. nou is miconazol een schimmeldodend middel en zal dus ook de schimmels dode de houdbaarheid omlaag halen.

korst samengevat..... je kan het gewoon gebruiken maar de werking is wel minder geworden. beste is uiteraard om een nieuwe te kopen maar ze zijn niet goedkoop die zalfjes. het aller beste blijft om even langs de huisarts te gaan. die kan het dan evt. voorschrijven en krijg je het in de meeste gevallen vergoed.